Általános szerződési feltételek

I. Általános rendelkezések

  1. Az alábbi általános szerződési feltételek (a továbbiakban „ÁSzF”) a www.dedoles.hu webshopban való vásárlásra vonatkozó szabályokat rögzítik. A webshop üzemeltetője a Dedoles, s.r.o. (Kft.), melynek székhelye: Za koníčkom 14, 902 01 Pezinok, Szlovák Köztársaság, statisztikai számjel (IČO): 46 706 305, cégbírósági bejegyzés a Pozsonyi I. Kerületi Járásbíróság cégjegyzékében, Sro rész, 81976/B sz. bejegyzés, email-cím: szia@dedoles.hu, kapcsolattartó személy: Jaroslav Chrapko.
  2. Az ÁSzF az eladó és a vevő közötti adásvételi szerződés szerves részét képzik.
  3. A felek közötti összes szerződéses jogviszony tekintetében a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai az irányadók.
  4. Amennyiben a szerződő fél fogyasztó, a jelen ÁSzF által nem szabályozott kérdésekben az alábbi jogszabályok az irányadók:

- a Szlovák Törvénytár (Tt.) 40/1964 sz. módosított törvénye – Polgári Törvénykönyv;

- a Tt. fogyasztók védelméről szóló 250/2007 sz. módosított törvénye;

- a Tt. távkapcsolattal megkötött fogyasztói vagy szolgáltatási szerződések vagy az eladó üzemegységein kívül megkötött szerződések terén érvényes fogyasztóvédelemről, valamint más törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló 102/2014. sz. módosított törvénye;

- a Tt. elektronikus kereskedelemről és a belső piac fogyasztóvédelmi célú állami ellenőrzéséről, valamint az egyéb törvényének módosításáról és kiegészítéséről szóló 128/2002 sz., a 284/2002 sz. törvény által módosított törvény módosításáról és kiegészítéséről szóló 22/2004 sz. törvénye.

5. Amennyiben a szerződő fél vállalkozó, a jelen ÁSzF által nem szabályozott kérdésekben Tt. 513/1991 sz. módosított törvénye – Kereskedelmi Törvénykönyv – az irányadó.

II. Alapfogalmak meghatározása

  1. Fogyasztói szerződés – a szállító és a fogyasztó közötti bármilyen szerződés, tekintet nélkül annak jogi formájára.
  2. Eladó – a webshopot üzemeltető Dedoles, s.r.o. társaság, melynek tevékenysége a www.dedoles.hu weboldalon található webshopon keresztül történő áruértékesítés (a továbbiakban „webshop“).
  3. Vevő – ügyfél, aki adásvételi szerződés alapján szerződéses kapcsolatba kerül az eladóval.
  4. Webshopunk ügyfele bármely jogképességgel rendelkező magánszemély vagy jogi személy, aki érdeklődést mutatott a webshopban való vásárlás iránt. A jelen ÁSzF értelmezésében bizonyos feltételek mellett ügyfélnek tekintendő az a harmadik fél is, akit az ügyfél a kötelező érvényű megrendelésében a megrendelés címzettjeként jelöl meg (a továbbiakban a „megrendelés címzettje”). A kötelező érvényű megrendelésben a megrendelés címzettjének megadásával a címzett felhatalmazást nyer a megrendelt áru átvételére.

III. A megrendelés és az adásvételi szerződés megkötése

  1. A vevő a webshop aktuális árukínálatából kiválasztja a megvásárolni kívánt terméket, választását a „Kosárba helyez” gombra kattintva erősíti meg, majd kitölti a megrendelőlapot (megadja e-mail-címét, valamint áruvásárlás esetén szállítási címét), megadja a megrendelt termék darabszámát (esetleg pontosítja a termék paramétereit) és kiválasztja a fizetés módját. A webshopon keresztül leadott megrendelések kötelező érvényűek. A megrendelés elküldésekor a vevő aktív kattintással megerősíti, hogy megismerkedett és egyetért a jelen ÁSzF tartalmával.
  2. A szerződéskötési javaslatnak számít az áru webshopon keresztül történő kínálata, a szerződés a megrendelés vevő általi elküldésével és az eladó számára történt kézbesítésével jön létre. Az Ön megrendelésének feldolgozását követően haladéktalanul visszaigazolást küldünk az Ön által megadott e-mail-címre (a megrendelés elfogadása), amely tartalmazza a megrendelés számát, az áru nevét és specifikációját, az áru árával és a kézbesítés árával (szállítási díjjal) kapcsolatos adatokat, a fizetés módját, az áru várható szállítási idejét, az áru szállítási helyét, az eladóval kapcsolatos adatokat, esetleg az egyéb fontos információkat tartalmazza. A megrendelés átvételéről és visszaigazolásáról szóló e-mail kézbesítésével az adásvételi szerződés megkötöttnek tekintendő.
  3. Amennyiben webshopunkban regisztrációval rendelkezik, megrendelését a Megrendeléseim menüpont alatt archiváljuk, ide – bejelentkezést követően – csak Önnek van belépése. A vevő e-mail-címére szükség esetén elküldhetjük a vevő megrendelésével kapcsolatos összes további információt.
  4. A szerződő felek megállapodtak, hogy felek közti kommunikációt e-mailben intézik.
  5. A vevő köteles az eladónak megfizetni az áru megrendelés-visszaigazolásban feltüntetett árát a kézbesítési költségekkel együtt (a továbbiakban „vételár”), utánvétes fizetéssel a szállítási helyen vagy az eladó megrendelés-visszaigazolásban feltüntetett számlaszámára történő utalással.
  6. A vevő a vételárat a visszaigazolásában feltüntetett határidőn belül, legkésőbb azonban az áru átvételekor fizeti ki.
  7. Az adásvételi szerződés megkötéséhez vezető egyes lépésekkel kapcsolatos információk a jelen ÁSzF-en alapulnak, a vevőnek minden esetben lehetősége van a megrendelés előtt a szerződést átellenőrizni, ill. módosítani. A szerződés magyar nyelven köttetik. Amennyiben azt az eladó vagy a vevő részéről fennálló körülmények nem akadályozzák, a szerződést más, mindkét fél számára ismert nyelven is megköthetik.
  8. Az üzemeltető az áruval együtt az áruhoz kapcsolódó összes szükséges dokumentumot – számla (adóokmány), esetleg garancialevél, amennyiben a gyártó azt rendelkezésre bocsátja – is leszállítja a vevőnek.
  9. Amennyiben megrendeléséhez az Ügyfél ajándékot is választott, amelyre bizonyos feltételek teljesítése mellett jogosult, fenntartjuk a jogot, hogy az ajándékot az aktuális raktárkészlet alapján módosítsuk.
  10. Amennyiben a megrendelés feldolgozására még nem került sor, a vevő e-mailben vagy telefonon töröltetheti azt. A megrendelés a kapcsolattartó űrlap segítségével vagy a +421334440005 telefonszámon töröltethető.

IV. Ár

  1. Minden árunál és szolgáltatásnál a teljes ár van feltüntetve, azaz az ár tartalmazza a megfelelő mértékű (a pontos adókulcs a számlán található), nem tartalmazza azonban a kiszállítás költségeit.
  2. Minden akció a készlet erejéig tart, hacsak valamely konkrét terméknél nincs másként feltüntetve.
  3. Bármilyen további árengedmények, amelyeket a weboldalunkon az egyes termékeknél feltüntetett kedvezményeken túl nyújtunk, az ügyfélnek egyénileg nyújtott árengedmények vagy a webshopunk és harmadik felek közötti együttműködés alapján nyújtott árengedmények egymással nem kombinálhatóak.
  4. A végleges ár közvetlenül a megrendelés elküldése előtti megrendelőlapon van feltüntetve, az tartalmazza az áfát, esetleg az egyéb adókat és díjakat (csomagolási, szállítási díj), amelyeket a fogyasztónak a termék vagy szolgáltatás megszerzéséhez ki kell fizetnie. Ezt az árat az eladó egyoldalúan nem módosíthatja.

V. Szállítási feltételek

  1. A raktáron lévő árut általában a következő munkanapon kiszállítjuk.
  2. Olyan árunál, amely aktuálisan nincs raktáron, az „Ideiglenesen nem elérhető” felirat olvasható.
  3. A rendelés kézbesítése általában 30 napon belül történik meg, azonban kivételes esetekben a szállítási idő meghosszabbodhat, amiért előre is elnézésedet kérjük. Amennyiben a megrendelt terméket vagy a megrendelésben lévő termékek egy része nem szállítható a fent említett határidőn belül, a lehető legrövidebb időn belül tájékoztatunk erről a helyzetről és a várható szállítási időpontról, avagy felajánljuk a termék felcserélését más készleten lévő termékre. Ha nem tudjuk biztosítani a termékek szállítását a további határidőn belül sem, akkor jogodban áll elállni a szerződéstől, és ha a rendelés összege előre meg volt fizetve, akkor a rendelés összegét vagy a törlött termékek vételárát 14 napon belül visszautaljuk az általad meghatározott bankszámlára.
  4. A megrendeléseket a munkanapokon, folyamatosan dolgozzuk fel.

VI. A szállítás helye és módja

  1. Az áru leszállítására vonatkozó kötelezettségvállalás a megrendelt áru ügyfélnek vagy a megrendelésben feltüntetett címzettek történő átadásával tekinthető teljesítettnek. Az árut postai levél/csomag vagy utánvétes levél/csomag formájában küldjük el, de felárért csomagküldő szolgálattal is kiszállítjuk. A Magyar Posta által szállított küldeményeknél a kézbesítés általában 1-3 munkanapot vesz igénybe, csomagküldő szolgálattal ez 1 munkanapot vesz igénybe.
  2. Lehetőség van továbbá az áru Packeta csomagátvevőhelyen való személyes átvételére is.
  3. Amint megrendelését átadtuk kiszállításra, e-mailben tájékoztatjuk Önt. Amennyiben az árut a jelen e-mailtől számított 7 napon belül sem kézbesítették, kérjük, lépjen kapcsolatba az illetékes fuvarozóval és cégünkkel is. Az Ön csomagjával és a kézbesítés elmaradásának lehetséges okaival kapcsolatos információkat e-mailben küldjük el az Ön számára. Amennyiben webshopunkban regisztrációval rendelkezik, megrendelésének aktuális státuszát a „Megrendeléseim” menüpont alatt bármikor nyomon követheti.
  4. Az ügyfél köteleses az árut a meghatározott helyen és időben személyesen átvenni vagy gondoskodni annak átvételéről. Az áru átvételét az ügyfél aláírásával igazolja a szállítólevélen, amely utánvétes fizetés esetén egyúttal az áru kifizetését igazoló okmányként is szolgált. A megrendelés kifizetését követően az ügyfél e-mail-címére elküldjük a számviteli bizonylatot (számlát), ami egyúttal garancialevélként is szolgál.
  5. Az áru leszállítására vonatkozó kötelezettségvállalás abban az esetben is teljesítettnek tekintendő, ha azt az ügyfél a meghatározott helyen és időben nem veszi át, vagy annak átvételét elutasítja. Amennyiben az árut az ügyfél nem veszi át, és az visszakerül cégünkhöz, jogunkban áll elállni az adásvételi szerződéstől, valamint jogunkban áll az ügyféltől az áru visszaszállítása kapcsán kártérítést igényelni (az eladó a Szlovák Köztársaság Polgári Törvénykönyvének 420. cikke értelmében kártérítést igényelhet), melynek összege a sikertelen kézbesítési kísérlet tényleges költségeinek, azaz az áru visszaszállítására fordított költségeknek felel meg. A küldemény ismételt kiszállítására nincs mód. Az eladónak jogában nem, vagy csak részben érvényesíteni kártérítéshez való jogát.
  6. Cégünk nem felel a helytelenül megadott szállítási cím miatti késedelmes kézbesítésekért. Az ügyfél az áru feletti tulajdonjogot csak az áru szállítási helyen történő átvételekor szerzi meg. Az áru átvételekor a tulajdonjogon kívül az áru véletlenszerű elromlásával és véletlenszerű minőségromlásával kapcsolatos felelősség is az ügyfélre száll.
  7. A küldemény átvételekor az ügyfél átvizsgálhatja a küldeményt, hogy nem sérült-e meg a csomagolás (szállítás során keletkezett mechanikai károsodás), illetve hogy az áru hibátlan állapotban van-e. A küldemény vagy az áru szemmel látható károsodása esetén az ügyfélnek jogában áll a küldemény átvételét elutasítani. Amennyiben a küldemény sérült, a vevő elutasítja az áru átvételét, a szállító céggel pedig jegyzőkönyv felvételére kerül sor.

VII. A fizetés módja, kézbesítési díj és egyéb díjak

  1. A vételárat a vevő az alábbi módokon fizetheti meg az eladónak:
  • Bankkártyával
  • utánvétes fizetéssel
  • bankszámlára történő utalással: IBAN HU38108000079000000014962018

A fizetési lehetőségekkel kapcsolatos részletes tájékoztatást itt találja.

  1. A vevő kihasználhatja kedvezménykuponját, ami a kuponhoz tartozó kedvezmény igénybevételére jogosítja fel őt. A kedvezménykupon csak egyszer használható. A kedvezménykupon nem váltható be készpénzre.
  2. A feltüntetett árakhoz szállítási díjat számítjuk fel a kézbesítés módja és a szállítási cím függvényében. A szállítási díjak részletes feltételeivel kapcsolatos tájékoztatást itt találja.
  3. Az ajándékutalvány egy alkalommal használható a www.dedoles.hu webshopban történő áruvásárlásra az utalványon feltüntetett időpontig (érvényes ...-ig).
  4. Az utalványon szereplő kódot (az utalvány számát) a megrendelés létrehozásakor a „Kedvezménykupon” résznél az „Ide írja be a kedvezménykupon kódját” mezőbe kell beírni.
  5. Az utalvány értéke mindegyik utalványon az érték áfával növelt összegeként van feltüntetve.
  6. Amennyiben a megrendelés/vásárlás végösszege:
    a) meghaladja az utalvány értékét, az ügyfél csak a többletösszeget fizeti ki,
     b) alacsonyabb, mint az utalvány értéke, az utalvány fel nem használt része elveszik (az utalvány csak egy megrendeléshez használható fel).
  7. Egy megrendeléshez legfeljebb egy ajándékutalvány használható fel.
  8. Az ajándékutalvány nem váltható be készpénzre.
  9. Az ajándékutalvány csak a beszerzés országában érvényes.
  10. Ajándékutalványal megvásárolt áru visszaküldése esetén a vételárat új ajándékutalvány formájában küldjük vissza, melynek értéke megegyezik a visszaküldött áru értékével.
  11. A feltüntetett árakhoz szállítási díjat számítjuk fel a kézbesítés módja és a szállítási cím függvényében. A szállítási díjak részletes feltételeivel kapcsolatos tájékoztatást itt találja.
  12. Az eladó az alábbi kiegészítő szolgáltatásokat nyújtja:

 a) „Környezetbarát csomagolás“

 b) „Meghosszabbított visszaküldési idő“

 c) „Biztonságos kiszállítás“

  14. Ha a kosárban lévő termékek vételárainak összege alacsonyabb, mint a kiegészítő szolgáltatásokban meghatározott minimális értékhatár, akkor a végösszeghez hozzászámolunk bizonyos összegű csomagoló költséget (a csomagoló költség díja látható a kosárban is a termékek behelyezése után).

VIII. Dedoles aprópénz

  1. A www.dedoles.hu oldalról való rendeléskor a rendelés megerősítése előtt eldöntheti, hogy a rendelés összegét felkerekítve felajánlja-e a különbséget faültetést, környezetvédelmet vagy szociálisan és egészségügyileg hátrányos helyzetű személyek támogatását célzó projektek javára. Amennyiben a kerekítés mellett dönt, a „Dedoles aprópénz”-nek nevezett különbséget teljes összegben az adott polgári társulás számlájára továbbítjuk. A Dedoles aprópénz általában havonta egyszer, egy összegben továbbítjuk a polgári társulás bankszámlájára. Az Ön számláján a Dedoles aprópénz önálló tételként jelenik meg. Felhívjuk figyelmét, hogy abban az esetben, ha a megrendelését előre kifizette, vagy már átvette és kifizette (utánvétes fizetéssel), majd úgy dönt, hogy az árut szeretné visszaküldeni és visszakérni a vételárat, a Dedoles aprópénz általában nem küldjük vissza, mivel azt már átutaltuk a polgári társulás számlájára. A Dedoles aprópénz részletes feltételeivel kapcsolatos tájékoztatást itt találja.

 

IX. Jótállási idő

  1. Az általunk kínált termékek mindegyikére a törvény által előírt 24 hónap jótállást nyújtunk. A „bazár” szekcióban árult használt termékek jótállási ideje legalább 12 hónap. A jótállási idő az áru vevő általi átvételével indul.
  2. Amennyiben az eladott terméken, annak csomagolásán vagy az ahhoz csatolt használati utasításában felhasználási határidő van feltüntetve, a jótállási idő az így megjelölt időpontnál nem jár le hamarabb.
  3. A vevő kérésére az eladó köteles jótállási kötelezettségvállalását írásban is a vevő rendelkezésére bocsátani (garancialevél). Amennyiben az adott áru jellege lehetővé teszi, garancialevél helyett a vásárlási bizonylat kiadása is elegendő.
  4. A garancialevél tartalmazza az eladó adatait (kereszt- és vezetéknév, cégnév vagy az eladó neve, székhelye vagy telephelye), a jótállás tartalmát, terjedelmét és feltételeit, a jótállási idő hosszát, valamint a jótállás érvényesítéséhez szükséges adatok listáját. Amennyiben a garancialevél nem tartalmazza az összes fenti adatot, az nem jelenti a jótállás érvénytelenségét.
  5. A vevő számára kiadott garancialevélben vagy reklámban tett nyilatkozattal az eladó a törvény által előírt jótálláson túli jótállást is nyújthat, ennek feltételeit és terjedelmét az eladó a garancialevélben rögzíti.
  6. A jótállás a természetes elhasználódására nem vonatkozik.
  7. Az ingyenes ajándékokra és a játékok nyereményeire nem vonatkozik jótállási garancia.
  8. Az ingyenes garanciális javításra vonatkozó jogosultság az alábbi esetekben is megszűnik:
     a) az áruból vagy tartozékai közül valami hiányzik;
     b) az árun lévő nyilvánvaló hibákat a vevő az áru átvételekor nem jelezte;
     c) az áru jótállási időszaka letelt;
     d) szakszerűtlen és gondatlan bánásmód az áruval, az áruról való gondoskodás elmulasztása;
     e) az áru vevő általi mechanikai megrongálása.
  9. Nem tekinthető az áru hibájának az a változás, amely a jótállási időn belül az áru elhasználódásából, helytelen használatából vagy helytelen beavatkozásból adódott, főleg ha:
     a) a hiba a jótállási időn belül az áru elhasználódásából, helytelen használatából vagy hiányos/helytelen gondozásából adódott;
     b) az áru megváltozását az áru alapanyagainak természetes változása okozta;
     c) a hiba a vevő vagy harmadik fél által okozott bármilyen károkozás vagy más helytelen beavatkozás következtében keletkezett.

X. A megrendelés törlése

  1. Amennyiben a még feldolgozatlan megrendelését szeretné töröltetni, kérjük, mielőbb lépjen velünk kapcsolatba és adja meg a megrendelés számát. Ha már megfizette a megrendelést, pénzét 14 napon belül utaljuk vissza arra a számlára, ahonnan érkezett. Kártyás (VISA, MasterCard) fizetés esetén ez az idő a kártyás fizetéskor használatos banki visszautalási folyamat miatt hosszabb lehet.
  2. Mindemellett fenntartjuk a jogot, hogy – hacsak nem állapodunk meg helyettesítő termék biztosításában – árumegrendelését töröljük, mégpedig az adott cikk elérhetetlensége miatt (kimerült készlet vagy kínálatból törlött cikk), vagy amiatt, hogy az adott árucikket minden igyekezetünk ellenére sem sikerült a meghatározott időn belül vagy árért leszállítani és/vagy az árucikk beszerzése annak értékéhez képest aránytalanul nagy erőfeszítéseket/költségeket igényelt volna tőlünk. A megrendelés törléséről haladéktalanul tájékoztatjuk Önt telefonon vagy e-mailben. Amennyiben a vételárat vagy annak egy részét már kiegyenlítette, azt egyéb megállapodás hiányában 14 napon belül visszautaljuk arra a számlára, ahonnan érkezett.
  3. Az eladó fenntartja a jogot, hogy törölje a megrendelést, amennyiben a vevő ismételten felhasználja kedvezménykuponját.
  4. Abban az esetben, ha a Vevő nem fizeti meg a rendelés összegét a meghatározott határidőn belül, az Eladó a meg nem fizetett rendelést törli.

XI. Csere, visszaküldés, reklamáció

  1. A vevőnek jogában áll kicserélni, visszaküldeni vagy reklamálni a megvásárolt terméket.
  2. A webáruházunkban vásárolt termékek cseréjére/visszaküldésére/reklamációra a termékcsere/visszaküldés/reklamáció online űrlap szolgál (a továbbiakban: „reklamációs asszisztens”). A reklamációs asszisztens kitöltése során a rendszer az adott termékkategóriának megfelelően felajánlja a vásárlónak a csere/visszaküldés/reklamáció módját. A vásárló ezt követően a reklamációs asszisztens felületén megjelenő utasításokat követi. A reklamációs asszisztens a vásárló rendelkezésére bocsátja az általa igényelt csere/visszaküldés/reklamáció (igény) feldolgozásához szükséges információkat. Miután a vásárló kitölti a reklamációs asszisztens űrlapot, az eladó e-mailben visszaigazolja az igénybejelentését.
  3. Az eladó felelősséggel tartozik a termék bizonyíthatóan gyártási eredetű hibáiért. A vevőnek jogában áll visszaküldeni/reklamálni a megvásárolt terméket a weboldalunkon található reklamációs asszisztens segítségével: Csere, visszaküldés és panasz | Dedoles. Amennyiben a vevő a reklamációs asszisztens útján gyakorolja a termékvisszaküldésre/reklamációra vonatkozó jogát, az eladó vállalja, hogy az igénybejelentést követően e-mailben visszaigazolja a vevőnek annak átvételét. A vevőt a továbbiakban e-mailben értesítjük az igénye feldolgozásáról. A termékvisszaküldés/reklamáció minden esetben a termék vételárának a vevő bankszámlájára történő visszautalásával történik az igénybejelentéstől számított tizennégy (14) napon belül, amire vonatkozóan a vevő a reklamációs asszisztens kitöltésekor kap felvilágosítást. Ha az eladó a termékvisszaküldés/reklamáció bejelentésének napjánál későbbi napon veszi át a visszaküldés/reklamáció tárgyát, a visszaküldés/reklamáció jelen bekezdésben meghatározott ügyintézési határideje a visszaküldés/reklamáció tárgyának eladó általi átvétele napján kezdődik, de legkésőbb abban a pillanatban, amikor az eladó hibájából nem lehetséges/akadályozva van a visszaküldés/reklamáció tárgyának átvétele.
  4. Nem megfelelő/rossz méret esetén a vevőnek jogában áll más méretre cserélni a megvásárolt terméket. A vevő a termékcserére vonatkozó igényét a reklamációs asszisztens segítségével teheti meg. Az eladó vállalja, hogy e-mailben visszaigazolja a vevő igénybejelentését.  A vevőt a továbbiakban e-mailben értesíti az igénye feldolgozásáról és az igényelt méretű terméket tartalmazó csomag feladásáról. Az eladó vállalja, hogy eleget tesz a vevő méretcsere igényének, amennyiben készleten van az adott méret. A csereigényben megjelölt méretű terméket általában a nem megfelelő/rossz méretű termék visszaérkezésétől számított harminc (30) napon belül küldjük.
  5. Termékcsere és visszaküldés esetén a terméknek meg kell felelnie azoknak a feltételeknek, amelyekről a vevő a reklamációs asszisztens kitöltésekor kap felvilágosítást (a termék nem lehet mosott, kopott, használt), amihez a vevő hozzájárult.
  6. A rendszer által a weboldalunkon található reklamációs asszisztens felületén azonosított igény rendezésének módjáról közvetlenül az űrlap kitöltésekor, összetettebb esetekben legkésőbb az igénybejelentéstől számított három (3) munkanapon belül értesítjük a vevőt, indokolt esetben, különösen, ha összetett műszaki állapotfelmérésre van szükség, legkésőbb az igénybejelentéstől számított harminc (30) napon belül. Az igényrendezés módjának meghatározását követően azonnal rendezzük a vevő igényét, indokolt esetben az igény később is rendezhető, az igényrendezés azonban nem tarthat tovább az igénybejelentéstől számított harminc (30) napnál. Ha az eladó az igénybejelentés napjánál későbbi napon veszi át annak tárgyát, az igényrendezés jelen bekezdésben meghatározott határideje a bejelentett igény tárgyának eladó általi átvétele napján kezdődik, de legkésőbb abban a pillanatban, amikor az eladó hibájából nem lehetséges/akadályozva van a bejelentett igény tárgyának átvétele.
  7. A jótállási időbe nem számít bele a reklamáció érvényesítésétől a panaszkezelési eljárás lezárásáig (a megjavított termék átadása, írásos felszólítás a teljesítés átvételére vagy a reklamáció indokolt elutasítása) tartó időszak. Az áru új termékre való cseréje esetén a jótállási idő annak átvételekor újra indul.
  8. A vételtől számított első 12 hónap alatt érvényesített reklamáció esetén az eladó a reklamációt csak írásos szakértői vélemény alapján utasíthatja el; a szakmai elbírálás eredményétől függetlenül a fogyasztótól nem kérhető sem a szakértői véleményre fordított költségek, sem a szakmai elbírálással kapcsolatos egyéb költségek megtérítése.
  9. A vételtől számított 12 hónap után érvényesített és az eladó által elutasított reklamáció esetén az eladó a panaszkezelésről szóló dokumentumban köteles feltüntetni, hová küldheti el a vevő a terméket szakmai elbírálás céljával. Amennyiben a vevő a terméket szakmai elbírálásra küldi a megadott helyre, annak költségeit, valamint a szakmai elbírálással kapcsolatban célirányosan ráfordított minden egyéb költséget az eladó visel, mégpedig a szakmai elbírálás eredményére való tekintet nélkül. Amennyiben a fogyasztó szakértői véleménnyel támasztja alá az eladó hibás áruért vállalt felelősségét, a reklamációt ismét érvényesítheti. A szakmai elbírálás időszaka alatt a jótállási idő nem telik. Az eladó köteles a reklamáció ismételt érvényesítésétől számított 14 napon belül megtéríteni a fogyasztónak a szakmai elbírálás minden költségét, valamint a szakmai elbírálással kapcsolatban célirányosan ráfordított minden egyéb költségét. Az ismételten érvényesített reklamáció nem utasítható el.
  10. A reklamáció eredményéről a vevőt közvetlenül a panaszkezelési eljárás lezárását követően e-mailben tájékoztatjuk, valamint (e-mailben vagy ajánlott postai küldeményben) a reklamációs jegyzőkönyvet (a panaszkezelésről szóló dokumentumot) is kézhez kapja. A panaszkezelésről szóló dokumentumot nem szükséges kézbesíteni, ha a fogyasztó más módon is bizonyíthatja a reklamáció benyújtásának tényét.
  11. Reklamáció érvényesítésekor a fogyasztó az áru cseréjére, visszaküldésére és reklamációjára szolgáló online űrlap kitöltésével tájékoztatja az eladót, az árut pedig szállításra alkalmas csomagolásban, a reklamáció kinyomtatott összefoglalásával együtt elküldi az eladó címére:
     

    Expandeco Kft. - Dedoles
    Tatai u. 95
    1142 Budapest


    email: szia@dedoles.hu
     
    Amennyiben a vevőnek nem áll módjában kinyomtatni a reklamáció összefoglalását, köteles a csomagban azonosító adatként elhelyezni a megrendelés számát.
  12. A vevő kérheti a hibás áruért való felelősségből származó jogok érvényesítésével kapcsolatos elkerülhetetlen költségek megtérítését. Amennyiben a fogyasztó elégedetlen a panaszkezelés módjával, vagy ha úgy véli, hogy az eladó megsértette jogait, jogorvoslati kérelemmel fordulhat az eladóhoz. Ha az eladó a jogorvoslati kérelemre elutasítva válaszol, vagy annak elküldésétől számított 30 napon belül nem válaszol, a fogyasztó a Tt. fogyasztói jogviták alternatív rendezéséről, valamint egyes jogszabályok módosításáról és kiegészítéséről szóló 391/2015 sz. törvény 12. cikke értelmében alternatív vitarendezési eljárás indítását kérelmezheti.
  13. Az alternatív vitarendezési eljárás csak olyan fogyasztók (magánszemélyek) számára áll rendelkezésre, akik a fogyasztói szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem vállalkozói, alkalmazotti vagy szakmai minőségükben járnak el. Az alternatív vitarendezési eljárás csak a fogyasztó és az eladó közötti, távkapcsolattal megkötött fogyasztói szerződésből adódó, 20 eurót meghaladó értékű vitákra vonatkozik.
  14. A Tt. 391/2015 sz. törvény 3. cikke szerinti alternatív vitarendezési szervezet a vitarendezés indításáért áfával együtt 5 eurós díj megfizetését kérheti Öntől. Az eljárás indítására vonatkozó javaslatot a Tt. 391/2015 sz. törvény 12. cikkében meghatározott módon vagy a https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov/formular-pre-podanie-navrhu-na-zacatie-ars.soi linkre kattintva nyújthatja be.
  15. A fogyasztó az alternatív vitarendezési eljárás indításához a https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage weboldalon található online vitarendezési platformot is használhatja.
  16. A Dedoles s.r.o. társasággal mint eladóval szembeni fogyasztói jogviták alternatív rendezését végző szervezet a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet nagyszombati székhelyű nagyszombati kerületi felügyelősége (Slovenská obchodná inšpekcia Inšpektorát SOI so sídlom v Trnave pre Trnavský kraj; székhely: Pekárska 23, 917 01 Trnava 1)
     tel: 033/ 5512 689
     
    e-mail: tt@soi.sk
     
    vagy a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által vezetett, alternatív vitarendezési szervezetek listáján feltüntetett más illetékes jogi személy (a listát a http://www.mhsr.sk oldalon találja).

XII. A szerződéstől való elállás

  1. Az ügyfél a Tt. távkapcsolattal megkötött fogyasztói vagy szolgáltatási szerződések vagy az eladó üzemegységein kívül megkötött szerződések terén érvényes fogyasztóvédelemről, valamint más törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló 102/2014. sz. módosított törvény 7. cikke értelmében az áru átvételétől számított 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Ha a fogyasztó egy rendelésen belül több árut rendel, de azok szállítása külön-külön történik, az elállási időszak akkor kezdődik, amikor a fogyasztó átveszi az utolsó darabot.
  2. Amennyiben az adásvételi szerződés tárgyát áru leszállítása képzi, a fogyasztó még az áru kézbesítése előtt elállhat a szerződéstől. A fogyasztó szerződéstől való elállásával az összes esetleges ahhoz kapcsolódó kiegészítő szerződés is érvényét veszti.
  3. A Szlovák Polgári Törvénykönyv 517. cikk 1. bekezdése értelmében az ügyfél az elállást a szerződés tárgyának egy részére is kérheti (amennyiben a szerződés vagy kötelező érvényű megrendelés tárgyát több darab árucikk leszállítás képzi); ilyenkor csak a szerződés megfelelő része szűnik meg.
  4. Az elállási jog érvényesítéséhez a fogyasztó a szerződéstől való írásos elállását legkésőbb az adott határidő utolsó napján vagy személyesen kézbesíti az eladó kapcsolattartási címére, vagy postára adja a kapcsolattartási adatok között feltüntetett címre. A fogyasztó az elállás napjától számított 14 napon belül köteles a felmondott szerződés tárgyát az árucikkhez tartozó összes dokumentációval, pl. a számla másolatával, a használati utasítással és az áruhoz tartozó egyéb dokumentumokkal együtt személyesen átadni vagy visszaküldeni az eladónak.
  5. Javasoljuk az árut ajánlott és biztosított postai küldeményként visszaküldeni.
  6. A szerződéstől való elállást a vevő az áru cseréjére, visszaküldésére és reklamációjára szolgáló online űrlap kitöltésével hajtja végre olyan módon, hogy az ne ébresszen kétségeket a szerződéstől való elállás tényét illetően. Amennyiben a vevőnek nem áll módjában kinyomtatni kérelme összefoglalását, a visszaküldött áru csomagjában köteles azonosító adatként a megrendelés számát is elhelyezni.
  7. Az ÁSzF előző pontja szerinti, adásvételi szerződéstől való elállásnak tartalmaznia kell a kérelem teljesítéséhez szükséges információkat, mindenekelőtt a vevő azonosítását, a megrendelés számát és dátumát, az áru pontos specifikációját és a már kifizetett pénzösszeg visszatérítésének módját (főleg a számlaszámot és/vagy a vevő postai címét).
  8. Az árut ne küldje utánvétes fizetéssel, az ilyen küldeményeket nem vesszük át.
  9. A webshop üzemeltetője a Tt. 102/2014 sz. törvény 9. cikk 3. bekezdése értelmében az áruért/szolgáltatásért kifizetett pénzösszeget a szállítási díjjal és az áru megrendelésére igazolhatóan fordított költségekkel együtt a szerződéstől való elállás kézbesítésétől számított 14 napon belül visszaküldi; ezt azonban nem köteles addig megtenni, amíg a visszaküldendő árut számára még nem kézbesítették, illetve a fogyasztó nem tudja igazolni az áru visszaküldését. Ez nem érvényes abban az esetben, ha az eladó azt javasolta, hogy az áruért saját maga megy el a fogyasztóhoz. A szerződéstől való elálláshoz való jog érvényesítése esetén a fogyasztó az eladó által kínált legolcsóbb, standard szállítási díj költségeinek visszatérítését igényelheti.
  10. A Tt. 102/2014 sz. törvény 7. cikk 6. bekezdése értelmében az ügyfél nem állhat el a szerződéstől, melynek tárgya:
     - a fogyasztó egyedi igényei szerint készített áru, méretre szabott áru vagy egy konkrét fogyasztónak szánt áru eladása.

A fogyasztó fedezi az áru értékének bármilyen mértékű csökkenését, amely az áru funkcióinak és tulajdonságainak megállapításához szükséges mértéket meghaladó használatból adódott.

Az áru fogyasztó általi kicserélésének érvényesítése esetén (méret, szín módosítása) a fogyasztó kitölti az áru cseréjére, visszaküldésére és reklamációjára szolgáló online űrlapot, az árut pedig szállításra alkalmas csomagolásban, az online űrlap visszagazolását követően letölthető kérelem kinyomtatott összefoglalásával együtt elküldi az eladó címére:
 

Expandeco Kft. - Dedoles
T
atai u. 95
1142 Budapest


email: szia@dedoles.hu

XIII. Személyes adatok védelme

  1. A személyes adatokkal, azok kezelésével és védelmével kapcsolatos további tájékoztatást és a részletes adatkezelési feltételeket a https://www.dedoles.hu/a-szemelyes-adatok-felhasznalasa-a-marketing-celjabol.

XIV. Hírlevelünk és e-mailjeink

  1. A regisztráció, illetve a megrendelés létrehozásakor lehetősége nyílik eldönteni, hogy szeretne-e rendszeres információkat kapni újdonságainkról (átlagban hetente egyszer). A hírlevelünkre önállóan is feliratkozhat az oldalunkon e-mail-címének megadásával vagy a tőlünk kapott e-mailben található linkre való kattintással. A hírlevelünkről természetesen bármikor le is iratkozhat. Webshopunk e-mailben értesíti Önt megrendelésének feldolgozásáról, termékeink elérhetőségéről/hiányáról. Regisztrált ügyfeleink számára nem rendszeresen (max. évente néhány alkalommal) egyéb fontos információkat is küldhetünk webshopunk üzemeltetésével és a felhasználói fiókok használatával kapcsolatban. Amennyiben nem szeretne tőlünk e-maileket kapni, az az szia@dedoles.hu vagy a marketing@dedoles.sk címre küldött e-mailben kérheti.
     

XV. Záró rendelkezések

  1. Az eladó és a vevő közötti megállapodások tekintetében a Szlovák Köztársaság jogszabályai az irányadók. Amennyiben az adásvételi szerződésben rögzített jogviszonynak nemzetközi vonzata is van, e jogviszony tekintetében a Szlovák Köztársaság jogszabályai az irányadók. Ez nem érinti a fogyasztó törvényekből és egyéb általános érvényű jogszabályokból fakadó jogait.
  2. Az eladót a Tt. fogyasztók védelméről szóló 250/2007 sz. módosított törvényének rendelkezései értelmében a vevő irányában nem kötik semmilyen viselkedési kódexek.
  3. Az eladó weboldalához fűződő tulajdonjogok, mindenekelőtt a tartalmakhoz fűződő szerzői jogok (az oldal kialakítását, a fotókat, videókat, grafikát, védjegyeket, logókat és egyéb tartalmi elemeket is beleértve) az eladó tulajdonát képzik. A weboldalak vagy azok részének másolása, módosítása vagy más egyéb felhasználása az eladó hozzájárulás nélkül tilos.
  4. Az eladó nem vállal felelősséget a webshopot érintő, harmadik felek által okozott beavatkozásokból vagy a webshop nem rendeltetésszerű használatából adódó hibákért. A vevő a webshop használata során nem alkalmazhat olyan eljárásokat, amelyek negatívan befolyásolhatják annak üzemmenetét, továbbá nem végezhet olyan tevékenységet, amely lehetővé tenné számára vagy harmadik felek számára a programokba vagy a webshop egyéb komponenseibe való beavatkozást vagy azok jogosulatlan használatát, valamint a webshop vagy annak részeinek/szoftvereinek olyan használatát, amely ellentétben áll azok céljával és rendeltetésével.
  5. Az eladó az adásvételi szerződést – az ÁSzF-et is beleértve – elektronikus formában archiválja, az nyilvánosan nem hozzáférhető.
  6. Az ÁSzF tartalmát az eladó módosíthatja és kiegészítheti. Ez nem érinti az ÁSzF módosítás előtti változatának érvényessége alatt keletkezett jogokat és kötelezettségeket.
  7. Az eladó fogyasztóval szembeni egyes kötelezettségeit felügyelő hatóság a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet alábbi irodája:
     Szlovák Kereskedelmi Felügyelet nagyszombati székhelyű nagyszombati kerületi felügyelősége, (Slovenská obchodná inšpekcia Inšpektorát SOI so sídlom v Trnave pre Trnavský kraj; Pekárska 23, 917 01 Trnava 1)
    : 033/ 5512 689
    e-mail: tt@soi.sk
    http://www.soi.sk
    http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
  8. A jelen ÁSzF a www.dedoles.hu weboldalon a megrendelés elküldésének napján található változatban érvényesek. A vevő az ÁSzF-et feltétel nélkül elfogadja, ezt a megrendelés elküldésekor aktív kattintással is megerősíti. Az üzemeltető fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF-et módosítsa vagy kiegészítse. A megrendelés megkötésére azonban a megrendelés létrehozásakor érvényes változat az irányadó.
  9. A jelen ÁSZF 2022.5.23.-én lép hatályba, és hatályon kívül helyezi annak előző változatát.